Your cart

+Recepten Smoothies, Juices & Drinks

Warme Kaki Fruit Smoothie

Ga naar recept
Persimmon Smoothie

Er zijn veel gezonde herfst producten, zoals pompoenen, appels en peren, maar we zien een heerlijke herfst fruit over het hoofd, namelijk kaki fruit of persimmon. Ze zien er een beetje uit als grote oranje tomaten en de smaak is vergelijkbaar met een steenvrucht. Het moeilijkste van kaki’s, is echter het feit dat ze echt rijp moeten zijn om lekker en zoet te zijn. Ze rijp wanneer ze niet alleen erg zacht zijn, maar ook wanneer je de groene stengel makkelijk weg uit de persimmon kunt trekken.
E
en rijpe kaki is heerlijk op zich als snack, maar voor de echte smoothie verslaafde zijn ze ook heerlijk als een warm kaki smoothie.
Kaki’s bevatten overigens veel vezels, vitamine C en A en ook veel koper en mangaan.

Persimmon Smoothie Een smoothie verwarmen? Nee, je gaat je smoothie niet echt helemaal door verwarmen. Je kunt dit natuurlijk wel doen, maar dan zullen ook veel gezonde vitamines en mineralen verloren gaan. Voor dit recept hoef je je smoothie maar een klein beetje te verwarmen. Er zijn twee manieren om dit te doen.

  • Als je de gelukkige eigenaar bent van een krachtige blender, blend je de smoothie ongeveer 2 minuten totdat je smoothie warm begint te worden.
  • Als je niet beschikt over een krachtige blender of je wilt niet riskeren dat je blender oververhit raakt,  dan kun je de amandelmelk voor het blenden een beetje opwarmen. Dit zorgt voor hetzelfde effect. Hier zijn twee manieren om je eigen amandelmelk, de traditionele manier en de snelle versie te maken.

Het is zo verwarmend en gemakkelijk te maken. Dit recept bevat slechts 5 ingrediënten, het is snel, warm, makkelijk te maken en zonder enige vorm van schuldgevoel kun je van deze heerlijke zoete najaars smoothie genieten. Dit is zeker niet een standaard smoothie!

Persimmon Smoothie

Warme Kaki Smoothie
 
Cook time
Total time
 
Author:
Recipe type: smoothie
Cuisine: gezond, plantaardig, vegan, paleo, suikervrij
Serves: 1 glas
Ingredients
  • een kopje amandelmelk
  • 1 rijpe kaki fruit
  • 2-3 verse ontpitte dadels
  • 1 theelepel kaneel
  • vleugje nootmuskaat
Instructions
  1. Meng alle ingrediënten in een blender en blend tot de smoothie warm genoeg voor je is. Giet in een glas en geniet!

photos by the green creator (c) (copyright)

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

Rate this recipe:  

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lees vorig bericht:
Roasted veggie bowl with garlic sauce
Geroosterde groenten kom met knoflook saus

Een salade dressing of saus kan elke maaltijd maken of breken. Er kan een enorme hoeveelheid suikers in winkel gekochte...

Sluiten