Your cart

+Recepten Ontbijt & Brunch Smoothies, Juices & Drinks

Groene Smoothie

Als ik voor de rest van mijn leven maar één groene smootie recept zou moge maken dan zou het deze groene smoothie met peterselie zijn. Peterselie? Oh ja, het is mijn favoriete groen om toe te voegen aan mijn smoothies.

My Green go-to smoothie with secret ingredient

Als kind haatte ik peterselie. Als garnering ok, maar om te eten… Tegenwoordig vind ik dat peterselie een enorm onderschat kruid is. Peterselie is echt een geweldige toevoeging aan zoveel recepten en zelfs aan smoothies. Het gaat er niet om dat je zoveel mogelijk groen in een blender gooit, een groene smoothie moet ook lekker smaken. Dat is het idee achter een groene smoothie. Een lekkere manier om groen binnen te krijgen zonder dat je het echt proeft. Kom maar door met die vitamientjes! 

Hoe zorg je ervoor dat een groene smoothie lekker smaakt?

Dit groene smoothie recept is zo lekker omdat het gemaakt is met banaan en ik heb ook een Medjool dadel gebruikt. De zoetheid verdoezelt de peterselie-achtige smaak en dat is de ultieme manier om een groene smoothie lekker te maken! Ik gebruik ook graag kokoswater in plaats van gewoon water, maar dat is volledig optioneel. Om deze smoothie een beetje romig te maken heb ik een eetlepel cashew boter of amandel boter toegevoegd. Ik voeg ook graag chia zaden of hennepzaden toe!

En dan het groen. In plaats van voor de gebruikelijke groene smoothie ingrediënten te gaan zoals spinazie of boerenkool, probeer eens een kruid. Een geweldige kruid (ook qua smaak) is peterselie. Peterselie is een krachtige kruid met geweldige gezondheidsvoordelen. Mijn absoluut favoriete go-to-green!

Hoe drink je groene smoothies?

Ik vind dat we smoothies moeten eten (kauwen) om het goed te verteren. Een goede manier om dit te doen is om chia zaden of hennepzaden toe te voegen na het blenden. Je zou de smoothie in een kom kunnen serveren en het hiermee kunnen garneren. Op die manier moet je je smoothie wel kauwen. Ik denk niet dat een smoothie snel achterover moet worden getikt zoals een glas water als je begrijpt wat ik bedoel. Als je niet veel tijd hebt om een smoothie te maken, dan kun je dit een dag van tevoren doen. Je kunt hier lezen hoe je een smoothie voor later kunt bewaren

Waarom maak je geen sap?

Juicen is nu behoorlijk populair en ik ben dol op een goede groene sap. Maar ik beschouw een groen sapje als extra voedingsstoffen zonder de vezels. Als een meer vullende snack met vezels ga ik voor een smoothie waarbij ik ook een notenpasta of een banaan kan toevoegen.

Het mooie van een groene smoothie is dat het een paar minuten kost om te maken en dit recept geeft je de ruimte voor eindeloze variaties en mogelijke extra’s. Ik voeg graag frambozen toe aan mijn smoothies. En in plaats van een banaan gebruik ik ook graag ananas of mango om deze smoothie zoeter te maken.

Ik hoop dat je dit groene smoothie recept gaat proberen. Ik hoor graag wat je ervan vindt!

Print
My Green go-to smoothie with secret ingredient

Peterselie Power Groene Smoothie

  • Author: The Green Creator
  • Prep Time: 3 mins
  • Cook Time: 2 mins
  • Total Time: 5 mins
  • Yield: 1 1x
  • Category: gezond, groen, ontbijt
  • Cuisine: vegan, glutenvrij, zuivelvrij

Description

Deze groene smoothie met peterselie, fruit en notenpasta smaakt niet alleen geweldig, het is ook nog eens gezond!


Scale

Ingredients

  • 1/2 bosje peterselie, alleen de bladeren
  • 1 banaan (gebruik een bevroren banaan voor een dikkere smoothie)
  • 1 Medjool dadel, ontpit
  • een klein stukje verse gember (overdrijf het niet) *
  • 1/2 kopje water of kokoswater (voeg meer toe voor een dunnere smoothie)
  • 1 eetlepel amandel boter/pasta of cashew boter/pasta
  • 1 theelepel chia zaden of hennepzaden
  • sap van 1 limoen
  • optioneel: extra fruit zoals bevroren mango of ananas

Instructions

  1. Plaats de ingrediënten in een krachtige blender. Blend op hoog en voeg meer (kokos) water toe als dat nodig is. Blend totdat de smoothie glad is zonder brokjes. Giet in een glas en geniet of bewaar voor later.

Notes

* Gebruik alleen een heel klein beetje verse gember om de smoothie wat meer pit te geven. Wees dus voorzichtig.

 

 

You Might Also Like

5 Comments

  • Reply
    Janet
    december 8, 2013 at 7:15 am

    Hi Bianca,

    Just had breakfast with this absolutely tasty smoothie. I just put extra hemp seeds on top, because it helps me to chew the juice.
    Thank you so much for this original creation and your healthy website in general!!!

    Cheers,
    Janet

  • Reply
    rpp pai smp berkarakter 2013
    mei 6, 2014 at 8:00 am

    Excellent post. I was checking constantly this blog and I am inspired! Very useful information specially the remaining section 🙂 I deal with such info a lot. I was seeking this particular info for a very long time}. Thanks and best of luck.

  • Reply
    Come-Moda
    juli 16, 2015 at 10:37 am

    Lijkt me super lekker!

Leave a Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lees vorig bericht:
Persian Eggplant Dip
Perzische Aubergine Dip

Halleluja, er is meer in het leven dan hummus en guacamole! Het wordt ook wel kashkeh bademjoon of borani genoemd, ik...

Sluiten