Your cart

+Recepten Salades

Regenboog Salade

rainbow salad

Het zijn precies dit soort Regenboog Salades die ervoor zorgen dat ik echt kan genieten van gezond eten. Het grappige is dat dit soort salades meestal per toeval bij elkaar komen. Ik ga nooit naar de winkel om precies alle ingrediënten voor een salade te kopen. Ik trek mijn koelkast open en kijk wat ik allemaal kan kan gebruiken. En natuurlijk, hoe meer kleuren, hoe beter. Voor je het weet staat deze Regenboog Salade op tafel.

salad

Dit is een heerlijke zomerse salade, gevuld met geweldige verschillende verse smaken die perfect bij elkaar passen.

De bonen zijn een goede basis voor de salade omdat ze ervoor zorgen dat de salade wat steviger is en je langer een verzadigd gevoel geven. Ook zijn witte bonen een goede bron van eiwitten.

De spinazie zorgt voor de nodige groen in je salade, maar dit kan natuurlijk ook ruccola zijn of een andere bladgroente die je lekker vindt. Spinazie bevat ontzettend veel vitaminen, maar ook ijzer, calcium en magnesium.

Een salade is natuurlijk nooit af zonder dressing. Een dressing is een must om een salade lekker te maken. Ik hou het vaak simpel met koudgeperste olijfolie, een citroen of limoen, een snufje Keltisch zeezout, peper, en edelgistvlokken of tahini.

Zorg ervoor dat je groen altijd balanceert met wat koolhydraten en eiwitten, anders is de salade geen vullende maaltijd salade en heb je 20 minuten later weer honger. In dit artikel geef ik je meer tips om een salade vullend te maken.

Ik vind het altijd heerlijk om wat noten en zaden toe te voegen voor de ”crunch”, maar dat hoeft natuurlijk niet. Je kunt er trouwens ook voor kiezen om hennepzaden, goji bessen of chia zaden toe te voegen.

Andere opties zijn zongedroogde tomaten en artisjokken. Deze geven lekker veel smaak aan iedere salade. En heb je een rijpe avocado in de buurt liggen, dan is dit echt het moment om dit aan je salade toe te voegen.

Het ziet er heerlijk uit en zo smaakt het ook! En dat in slechts 15 minuten. Beetje wassen en snijden en klaar ben je.

Ik vind dit heerlijk als lunch, het is namelijk makkelijk te verteren dus geeft me genoeg energie voor de rest van de dag zonder dat mijn vertering overuren hoeft te draaien.

rainbow salad

Regenboog Salade
 
Author:
Recipe type: lunch, salade,
Cuisine: vegan, vegetarisch, glutenvrij, suikervrij
Serves: 2
Ingredients
  • 4 tot 5 eetlepels gekookte boekweit (maak wat meer en gebruik dit voor de hele week)
  • een avocado
  • een zoete rode punt paprika
  • een lente uitje
  • twee kleine tomaten
  • 240 gram witte bonen (makkelijk is biologische witte bonen in een glazen pot, wel goed afspoelen)
  • drie theelepels zonnebloempitten
  • ¾ komkommer (schillen als deze niet biologisch is)
  • 2 flinke handjes spinazie (er is ook spinazie op de bodem van de kom)
Instructions
  1. Combineer in een kom en serveer.
  2. Als dressing gebruik wat koudgeperste olijfolie, een citroen, een snufje Keltisch zeezout, peper, en tahini.

 

photos and text by the green creator (c) (copyright)

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

Rate this recipe:  

Lees vorig bericht:
savory oatmeal
Hartige havermout met asperges

Ja, je ziet het goed: hartige havermout met asperges. Een niet gebruikelijke combi of is het sowieso ongebruikelijk om havermout...

Sluiten