Print
Cherry Chia Seed Jam

Kersen Chia zaden Jam

  • Author: The Green Creator
  • Prep Time: 5 mins
  • Cook Time: 15 mins
  • Total Time: 20 mins
  • Category: jam, ontbijt, snack
  • Cuisine: vegan, vegetarisch, plantaardig, gezond, paleo, ontbijt, jam, suikervrij

Description

Easy Cherry Chia Seed Jam Recipe


Scale

Ingredients

  • 2 kopjes verse kersen, ontpit (bevroren mag ook)
  • 1 theelepel vers citroensap
  • 2 eetlepels ahornsiroop (min of meer naar smaak)
  • 2 eetlepels chia zaden

Instructions

  1. Plaats je fruit, citroensap en ahornsiroop in een klein pannetje op matig hoog vuur. Laat het 15 minuten sudderen totdat het borrelt en afbreekt.
  2. Met een vork of aardappelstamper kun je het fruit prakken totdat je de gewenste jam textuur hebt. Haal van het vuur en roer de chia zaden er goed doorheen.
  3. Laat de jam minstens 15 minuten rusten zodat de chia zaden hun werk kunnen doen.
  4. Het lekkerst is om de jam even een paar uurtjes in de koelkast te zetten voordat je het serveert.
  5. Een een luchtdicht potje in de koelkast blijft het een week goed.
  6. * Het kan nodig zijn om een eetlepel water toe te voegen, maar ik deed dit niet want mijn kersen gaven genoeg sap af. Doe dit alleen als het te droog wordt. Als je niet van een jam met stukjes houdt, kun je de vruchten mengsel pureren in een blender, of langer fijn stampen met een aardappelstamper.

Lees vorig bericht:
morning person
6 Tips om een ochtend persoon te worden

Je bent het of niet, een ochtendpersoon. Vroeg opstaan is een belangrijk onderdeel van een gezonde levensstijl. Het lijstje van...

Sluiten