Print
Vegan sushi bowl

Vegan Sushi Kom

  • Author: The Green Creator
  • Prep Time: 5 mins
  • Cook Time: 15 mins
  • Total Time: 20 mins
  • Yield: 1 kom 1x
  • Category: sushi, lunch, avondeten, snack
  • Cuisine: vegan, paleo, plantaardig, gezond, snelle maaltijd

Description

Een heerlijke vegan sushi recept met gezonde ingrediënten zoals avocado, bruine rijst en een dressing met tamari, tahin en limoen sap.


Scale

Ingredients

  • KOM
  • groene kool om de kom mee te bedekken (optioneel)
  • 1 kopje gekookte bruine rijst
  • 2 kleine wortelen (geschaafd met een aardappelmesje of met een spiralizer)
  • 1/4 komkommer (geschaafd met een aardappelmesje of met een spiralizer)
  • rode paprika, ik gebruikte drie super kleine paprika’s in drie verschillende kleuren (rood, oranje en gele paprika’s)
  • een half kopje tuinbonen of edamame
  • een lente-ui in kleine stukjes gesneden
  • een halve limoen om de groenten in de schaal mee te besprenkelen
  • een halve avocado per portie
  • chia zaden of sesamzaadjes om de bruine rijst mee te besprenkelen
  • DRESSING
  • een grote scheut tamari
  • een theelepel tahin
  • een halve limoen om deze dressing zo dik of dun te maken als je wilt

Instructions

  1. Was en snijd alle groenten en zet apart.
  2. Kook de bruine rijst (2 kopjes water op 1 kopje bruine rijst) gedurende 15 minuten.
  3. Bouw je kom op door te beginnen met de groene kool in de kom te plaatsen. Deze kool was enorm en bedekte mijn hele kom. Plaats wat bruine rijst in het midden en plaats dan alle andere ingrediënten, zoals aangegeven op de foto’s.
  4. DRESSING //
  5. Combineer alle ingrediënten in een klein glaasje en roer goed door elkaar.
  6. Giet de dressing over de kom vlak voor het opdienen.
  7. Serveer direct.

Lees vorig bericht:
How to supercharge your smoothie
Hoe je je smoothie een boost kunt geven

Maak je elke dag een smoothie en heb je het idee alsof je altijd hetzelfde maakt? Een smoothie is echter...

Sluiten