Your cart

+Recepten Lunch & Hoofdgerecht Salades

Vegan Sushi Kom

Ga naar recept
Vegan sushi bowl

Als je gek bent op sushi, maar het lukt je niet om de perfecte sushi rol te maken (of je hebt er het geduld niet voor) dan is deze vegan sushi kom je redding. Er zijn absoluut geen speciale vaardigheden nodig om deze schaal te maken. Het is zo simpel!

Dit sushi recept is gezond, bevat de bekende sushi ingrediënten, zit vol met verschillende smaken, maar er komt absoluut geen rollen of wikkelen aan te pas. Pak alle verse ingrediënten uit je koelkast, zoals wortelen, komkommer, paprika’s, avocado, nori vellen, bruine rijst, tuinbonen en bladeren van groene kool. Je kunt namelijk eindeloos variëren. Het belangrijkste is de dressing. Dit zal dit recept verrukkelijk maken.

Ik was iets te enthousiast toen ik deze foto’s maakte, want ik vergat gewoon mijn nieuwe ultra hippe eetstokjes vast te leggen. Ach ja, je kunt dit ook gewoon met een vork eten of zelfs met je handen. Er zijn geen regels in de keuken.

Of je nu vegan bent of niet, je kunt nog steeds enorm van sushi genieten als je de (rauwe) vis weglaat. Gezonde sushi en eigenlijk alles met een vel nori is de laatste tijd een favoriet aan het worden bij mij. Als je toch een onbedwingbare drang hebt om sushi te rollen, maar je bent niet zo ervaren of je wilt je sushi super gezond maken dan zou ik deze sushi wraps eens proberen. Je kunt elke groenten gebruiken in deze wraps die je maar lekker vindt.

Vegan sushi bowl

Vegan Sushi Kom
 
Prep time
Cook time
Total time
 
Een heerlijke vegan sushi recept met gezonde ingrediënten zoals avocado, bruine rijst en een dressing met tamari, tahin en limoen sap.
Author:
Recipe type: sushi, lunch, avondeten, snack
Cuisine: vegan, paleo, plantaardig, gezond, snelle maaltijd
Serves: 1 kom
Ingredients
  • KOM
  • groene kool om de kom mee te bedekken (optioneel)
  • 1 kopje gekookte bruine rijst
  • 2 kleine wortelen (geschaafd met een aardappelmesje of met een spiralizer)
  • ¼ komkommer (geschaafd met een aardappelmesje of met een spiralizer)
  • rode paprika, ik gebruikte drie super kleine paprika's in drie verschillende kleuren (rood, oranje en gele paprika's)
  • een half kopje tuinbonen of edamame
  • een lente-ui in kleine stukjes gesneden
  • een halve limoen om de groenten in de schaal mee te besprenkelen
  • een halve avocado per portie
  • chia zaden of sesamzaadjes om de bruine rijst mee te besprenkelen
  • DRESSING
  • een grote scheut tamari
  • een theelepel tahin
  • een halve limoen om deze dressing zo dik of dun te maken als je wilt
Instructions
  1. Was en snijd alle groenten en zet apart.
  2. Kook de bruine rijst (2 kopjes water op 1 kopje bruine rijst) gedurende 15 minuten.
  3. Bouw je kom op door te beginnen met de groene kool in de kom te plaatsen. Deze kool was enorm en bedekte mijn hele kom. Plaats wat bruine rijst in het midden en plaats dan alle andere ingrediënten, zoals aangegeven op de foto's.
  4. DRESSING //
  5. Combineer alle ingrediënten in een klein glaasje en roer goed door elkaar.
  6. Giet de dressing over de kom vlak voor het opdienen.
  7. Serveer direct.

photos by the green creator (c) (copyright)

You Might Also Like

No Comments

    Leave a Reply

    Rate this recipe:  

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

    Lees vorig bericht:
    How to supercharge your smoothie
    Hoe je je smoothie een boost kunt geven

    Maak je elke dag een smoothie en heb je het idee alsof je altijd hetzelfde maakt? Een smoothie is echter...

    Sluiten