Print
red cabbage sushi rolls

Rode Kool Sushi

  • Author: The Green Creator
  • Cook Time: 15 mins
  • Total Time: 15 mins
  • Category: sushi, salade
  • Cuisine: vegan, plantaardig, vegetarisch. gezond, sushi

Description

Een super eenvoudige gezonde manier om sushi te maken met quinoa, en slechts een paar andere ingrediƫnten.


Scale

Ingredients

  • 4 vellen nori
  • een half kopje quinoa
  • een kopje water
  • een handje pompoenpitten
  • rode kool (half)
  • 2 eetlepels tamari

Instructions

  1. Kook de quinoa in kokend water gedurende 15 minuten. Laat afkoelen gedurende 10 minuten (niet langer, want koude sushi werkt niet en als de sushi te warm zullen de nori vellen smelten).
  2. Zodra de quinoa is afgekoeld voeg je de tamari, rode kool en pompoenpitten toe.
  3. Leg ongeveer twee tot drie eetlepels op een nori vel en rol.
  4. Na het rollen kun je wat water op het eidne van de vel doen zodat de nori zal blijven plakken en niet open zal springen.
  5. Rol, snijd en serveer
  6. Voel je vrij om specerijen of kruiden toe te voegen aan de rode kool salade.

Read previous post:
Mind Over Medicine
Boekreview: meer brein, minder medicijn

Enkele jaren geleden trok het boek ''Meer brein, minder medicijn'' van Dr. Lissa Rankin mijn aandacht. Ik ben altijd zeer...

Close