Post Work Out Super Smoothie

Wat is er lekkerder dan een vroege training in de ochtend  gevolgd door een warme douche en vervolgens terug naar bed met een smoothie? Een smoothie die niet alleen geweldig smaakt, maar je ook volledig zal opladen.

Wat  is de beste ”Post Workout Smoothie”?

Helaas moet ik je teleurstellen. Er bestaat niet zoiets als een perfecte post workout smoothie. We zijn allemaal verschillend en daarom is de ultieme post workout smoothie een fabeltje. Er zijn wel een aantal ingrediënten en enkele feiten die ons allemaal (mits gezond) ten goede zullen komen na een training. Maar nogmaals, het kan zijn dat je meer dan dit nodig hebt. Sommige mensen die een snelle stofwisseling hebben of aan de magere kant zijn kunnen wellicht een   eiwit poeder toe voegen in deze smoothie. Ik gebruik geen proteïne poeder, maar voel je gerust vrij wat (rauwe biologische) proteïne poeder toe te voegen.

Voor een ”Post Work Out Super Smoothie\\ (een flink glas) heb je het volgende nodig : 

  •  500 ml vers kokoswater
  • 2 tot 3 rijpe bananen (bevroren is ook prima)
  • 4 dadels (zonder pit)
  • een snufje kaneel
  • een snufje vanille
  • een theelepel chia zaden
  • een theelepel hempseeds

Deze smoothie is de perfecte basis vol met koolhydraten (dadels / bananen), eiwitten (hennepzaad), essentiële vetzuren (chia zaden) en elektrolyten (kokoswater).

Voel je vrij om wat ijzer toe te voegen aan deze smoothie zoals een handje spinazie of boerenkool. Liefst met wat extra vitamine C (zoals citroensap) voor een betere absorptie.

Blend, serveer in een groot glas, voetjes omhoog en geniet!