Your cart

+Artikelen Levensstijl

Inspiratie | Daisy Oppelaar

Daisy Oppelaar, (27 jaar oud) is zo’n 1,5 jaar geleden begonnen met haar eigen blog I Love Health. Haar interesse ging veelal uit naar het ‘slank’ eten, totdat ze een paar jaar geleden bij een orthomoleculair arts terecht kwam voor buikklachten. Haar interesse in echt en puur eten was gewekt. Binnen no-time voelde ze zich veel beter. En gelukkig maar, want Daisy besloot haar blog over gezonde voeding en sport te starten: I Love Health. The Green Creator kon het natuurlijk niet laten Daisy te interviewen. Velen genieten al van haar heerlijke toegankelijke recepten. Daisy laat met haar persoonlijke blog zien dat gezond leven niet saai is en bovenal heerlijk.

Wat is het eerste wat je in de ochtend doet?

Na het douchen neem ik eerst een glas lauw warm water met citroen. Ik zet een kopje groene thee met gember en ik neem mijn tarwegras shotje. Dit is eigenlijk het enige gezonde dingetje wat ik écht niet lekker vind, maar toch neem. Verder komen er uitsluitend lekkere dingen op mijn bordje of in mijn glas! Daarna kleed ik mij aan en zo’n half uur later ga ik ontbijten. Dit is meestal met havermout, iets met quinoa of een gevulde smoothie. Ik vind het belangrijkst om ’s ochtends ‘stevig’ te ontbijten, zodat je een goede basis hebt voor de rest van de dag. detox juice Hoe ziet een gemiddelde dag eruit?

Ik werk van maandag t/m vrijdag bij het Superfood Centre als e-commerce manager. Dit is een gloednieuwe webshop voor superfoods, supplementen en meer gezonds. Onze webshop is net online! Deze combinatie met mijn blog is natuurlijk fantastisch: 24/7 ondergedompeld in superfoods, gezond eten en sporten. Mijn kantoor is namelijk gevestigd in Health Club Jordaan. Dus dat betekent dat ik gemakkelijk voor, tijdens of na werk kan sporten. Dat doe ik zo’n 3 x per week bij HCJ en daarnaast probeer ik nog 1 a 2 keer per week hard te lopen. Ik ben namelijk aan het trainen voor een halve marathon – hopelijk nog voor de zomer. Ik probeer yoga meestal ook nog ergens in te passen, maar dat lukt helaas niet altijd. Op vrijdag, in de avonden en in een deel van mijn weekend ben ik met I Love Health bezig. Bloggen, social media, mails beantwoorden, koken, fotograferen, events… allemaal leuk! Ja, het is soms wat veel in uren. Maar mijn blog voelt nog steeds niet als werken. Ik krijg zoveel energie van alle leuke reacties van lezers, van merken die willen samenwerken en van de inspirerende mensen die ik ontmoet. Dat is het waard.

Wat is je eetpatroon?

Ik eet zoveel mogelijk ‘clean’. Dat wil in mijn geval zeggen dat ik zo veel mogelijk suiker-, gluten- en zuivelvrij eet. Ik voel mij veel energieker en beter als ik op deze manier eet. En ik heb nooit meer last van mijn buik – wat mij heel veel waard is. Ik eet wel vlees en vis, maar veel minder dan een paar jaar geleden. Vega is ook zo lekker! En als ik het eet, wil ik wel dat het biologisch is. Voor mijzelf, maar ook voor het welzijn van de dieren. Gezond en bewust leven is tegenwoordig hot topic – goede zaak wat mij betreft. Als we dan allemaal zo op onze eigen gezondheid letten, is het toch een hele kleine moeite om ook aan die van dieren te denken. Ik vul mijn voeding dagelijks aan met superfoods. Mijn kast staat er vol mee – wat natuurlijk niet zo gek is met mijn baan! Ik neem dagelijks superfoods, maar geen bergen door elkaar hoor.

Ik kijk waar ik op dat moment behoefte aan heb en neem dat. Geen lukraak gegraai in superfood zakken. Ik zie superfoods als een mooie aanvulling op een gezond eetpatroon.

Ik ben ook nog steeds dol op af en toe wat ongezonds. Daarom ben ik voorstander van de 80/20-regel. Door de weeks leef ik doorgaans heel ‘clean’ en in het weekend ben ik daar wat makkelijker in. Ik heb dan meer sociale dingetjes op de agenda en dan doe ik niet moeilijk over een wijntje hier of een chipje daar. Mijn favoriete zonde is trouwens goede friet… daar mag je mij voor wakker maken! Zolang je je dit soort dingen niet ontzegt, is een gezond eetpatroon veel makkelijker vol te houden. havermout pannenkoeken uitgelicht2

Welke producten eet jij elke dag?

Ik kan geen dag zonder:
– Havermout of quinoa
– Fruit
– Veel (groene) groentes
– Citroen & gember
– Superfoods – afhankelijk van wat mijn lichaam nodig heeft
– Water & thee
– Noten
– Eieren courgette pasta Wat eet jij op een gemiddelde dag? Wat is je mening over gezond snacken?

Op werkdagen eet ik 5 tot 6 maaltijden per dag. Ik ontbijt dus stevig, bij voorkeur met havermout. Rond 11.00 u een tussendoortje, zoals een appel met wat noten of een verse juice. Om 13.00 u lunch ik met een salade of een groente omelet op mijn werk. Ik neem dit meestal gewoon van thuis mee of maak het op mijn werk. Om 16.00 u weer een gezond tussendoortje zoals groente met hummus of een gekookt eitje op een rijstwafel. En ’s avonds mijn diner. Ik probeer dan geen of zo min mogelijk koolhydraten toe te voegen. Als ik ergens op de dag nog trek heb, dan neem ik nog een gezonde snack. En als ik geen trek heb, dan wacht ik nog even. Naar je lichaam luisteren is het belangrijkste. Wat voor mij werkt, werkt voor jou misschien wel niet en vice versa. Zolang een snack gezond is, kan het niet veel kwaad. Tuurlijk moet je dat ook niet overdrijven. Want gezond betekent niet per definitie dat het ook caloriearm is – een misvatting die ik vaak hoor.

Wat is de beste superfood en welke is eigenlijk het geld niet waard?

Ik ben op dit moment het meest fan van rauwe cacao, in de vorm van nibs of poeder. Behalve dat je mij wakker mag maken voor de smaak van cacao (hallelulja!!), geeft dit super veel energie. Daarom neem ik het graag voor het sporten. Een heerlijke energy boost! Ik drink al jaren geen koffie meer, maar wat rauwe cacao in de ochtend heeft het zelfde effect. Daarnaast bevat het veel antioxidanten, wat fijn is in de strijd tegen huidveroudering. Ik ben ook geen 18 meer, dus daar moeten we toch wat bewuster over na denken hè 😉 gezonde chocolade ul

Waar haal je je creativiteit en inspiratie vandaan?

Ik ben echt een internet en social media junkie. Mijn iphone is – tot mijn eigen schaamte – aan mijn hand gelijmd. Ik volg zelf dan ook heel veel blogs en websites in binnen- en buitenland.
Zo volg ik Vivonline,, Foodness, Modernehippies, Girlslove2run, Renskroes en natuurlijk The Green Creator. Ook volg ik websites zoals Greenkitchenstories, Deliciouslyella en Mindbodygreen.

Verder heb ik veel boeken op de plank staan waardoor ik mij laat inspireren. Mijn eerste ‘health boek’ kocht ik zo’n 2 a 3 jaar geleden: Eet jezelf mooi, slank & gelukkig van Amber Albarda. Daarna volgden er velen, zoals: de Voedselzandloper (boek & kookboek), 100% Suikervrij (boek & kookboek), 100% Gifvrij en Superfood Recepten. Buiten de deur eten en lunchen is één van mijn grootste hobby’s en tevens een inspiratiebron. En mijn werk bij het Superfood Centre draagt hier ook zeker aan bij.

Wie is je grootste inspiratie op voedingsgebied? Welk boek is voor jou de ‘bijbel’ op voedingsgebied?

Omdat ik niet één specifiek eetpatroon aanhang, kan ik hier niet één boek noemen. Mijn visie op gezond eten is een mix van de volgende boeken én een beetje van mijzelf 😉 – De Voedselzandloper – 100% Suikervrij – Amber Albarda – Superfood Recepten

Hoe blijf je gemotiveerd om te sporten en gezond te eten?

Het belangrijkste is dat je vooruit denkt. De dag ervoor bedenk ik wat ik ongeveer wil eten, zodat ik die boodschappen in huis heb. ’s Ochtends bereid ik in elk geval mijn lunch en de tussendoortjes die ik op werk neem voor. Als ik na werk direct door ga naar een afspraak of ga sporten, houd ik daar vooraf ook rekening mee of bedenk ik waar ik buiten de deur (gezond) kan eten. Als ik erg druk ben, ga ik het liefst ’s ochtends voor werk sporten. Dan ‘heb je het maar gehad’ en kom je aan het eind van de dag niet in de verleiding om niet meer te gaan omdat je moe bent of omdat er andere dingen op je pad zijn gekomen.

Wat zou je lezers willen aanraden die morgen al gezonder willen leven (motivatie om te bewegen en wat te eten) ?

Stel het niet uit tot maandag, maar begin morgen al! Gezond leven is geen dieet en dus geen straf (wat een dieet naar mijn idee wel is). Daarom hoef je ook niet tot maandag te wachten, want dat doe je alleen met diëten! Als je die knop weet om te zetten, is de helft al gewonnen. De voordelen wegen op tegen de nadelen. En met een 80-20 regel, zijn er überhaupt geen nadelen. Dus waarom wachten!

You Might Also Like

No Comments

    Leave a Reply

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

    Lees vorig bericht:
    skin care
    Mijn huidverzorgingsroutine

    Als ik terug denk aan alle beauty producten die ik gebruikte toen ik jonger was, dan weet ik nog goed...

    Sluiten