Print
clock clock icon cutlery cutlery icon flag flag icon folder folder icon instagram instagram icon pinterest pinterest icon facebook facebook icon print print icon squares squares icon
Oatmeal meets Smoothie

Havermout Bessen Smoothie

  • Author: The Green Creator
  • Prep Time: 5 mins
  • Cook Time: 5 mins
  • Total Time: 10 mins
  • Yield: 2 1x
  • Category: smoothie, ontbijt, snack,
  • Cuisine: vegan, veganistisch, plantaardig, zuivel vrij

Description

Het beste van beiden: havermout en een smoothie. Dit ”Havermout Bessen Smoothie” recept is heerlijk als ontbijt, maar kan ook gemakkelijk door als een lekkere traktatie / dessert.


Scale

Ingredients

  • Havermout laag:
  • 45 eetlepels havermout
  • een scheutje water (net genoeg om de havermout te bedekken)
  • een scheutje amandelmelk
  • vleugje kaneel
  • vleugje vanille poeder
  • Smoothie laag:
  • een bevroren mango (of banaan)
  • een theelepel tarwegras poeder (optioneel)
  • een handvol bevroren bessen (ik gebruikte gemengde bessen)
  • een handvol verse spinazie
  • Net genoeg amandelmelk om de blender te laten draaien
  • Ik heb ook een probiotica capsule gebruikt (optioneel)

Instructions

  1. In een pan meng je de havermout met een scheutje water en verwarm dit op middelhoog vuur. Zodra de havermout al het water heeft geabsorbeerd voeg je een scheutje amandelmelk toe en laat dit warm worden tot je een dikke pap hebt. Dit duurt ongeveer 5 minuten bij elkaar. Wees voorzichtig met de hoeveelheid water en melk. Je wilt namelijk een dikke havermout pap maken. Als de havermout bijna klaar is voeg je de kaneel en vanille poeder toe en roer je alles goed door. Zet opzij.
  2. In een blender gooi je de bevroren mango, tarwegras poeder, een handvol bevroren bessen, handje verse spinazie en net genoeg amandelmelk om de blender z’n werk te kunnen laten doen. Net als bij de havermoutpap wil je een dikke smoothie maken dus wees ook nu weer voorzichtig met de hoeveel amandelmelk dat je toevoegt. Voeg op het laatst de probiotica toe als je dit gebruikt. Open de capsule zodat de poeder in de blender valt en gooi de capsule weg. Roer voorzichtig door met een lepel (bacteriĆ«n zijn gevoelig).
  3. Serveer nu je ”Havermout x Smoothie” in een kommetje of glas door steeds een laagje smoothie met een laagje havermout af te wisselen. Serveer en geniet direct.

Read previous post:
Loving Lately #3
Leuke Dingen #3

Ik roep mezelf uit tot een health nerd met deze Zara sleutelhanger. Ik bedoel groenten en dankbaarheid op een sleutelhanger?...

Close