HAVERMOUT BESSEN SMOOTHIE

Deze Havermout Bessen Smoothie is heerlijk als ontbijt, maar kan ook gemakkelijk door als een lekkere snack.

Havermout bessen smoothie

Deze Havermout Bessen Smoothie recept is perfect als je de verwarmende textuur van havermout fijn vindt, maar eigenlijk ook wel de textuur van een smoothie kunt waardereren.

Ik weet niet of dit ook lekker is met een echt groene smoothie, maar dit recept met bessen was heerlijk! Zo lekker dat het makkelijk ook een snack of dessert kan zijn, maar ik geniet hier toch het meest van als ontbijtje.

Heb jij ooit een smoothie gecombineerd met havermout of ga jij dit recept proberen? Laat het me dan weten in de reacties hieronder of tag je foto met #thegreencreator op Instagram! Ik zie graag je creaties terug. 

Oatmeal meets Smoothie

Print
clock clock iconcutlery cutlery iconflag flag iconfolder folder iconinstagram instagram iconpinterest pinterest iconfacebook facebook iconprint print iconsquares squares iconheart heart iconheart solid heart solid icon
Oatmeal meets Smoothie

Havermout Bessen Smoothie

  • Author: The Green Creator
  • Prep Time: 5 mins
  • Cook Time: 5 mins
  • Total Time: 10 mins
  • Yield: 2 1x
  • Category: smoothie, ontbijt, snack,
  • Cuisine: vegan, veganistisch, plantaardig, zuivel vrij

Description

Deze Havermout Bessen Smoothie is heerlijk als ontbijt, maar kan ook gemakkelijk door als een lekkere snack.


Ingredients

Scale
  • Havermout laag:
  • 45 eetlepels havermout
  • een scheutje water (net genoeg om de havermout te bedekken)
  • een scheutje amandelmelk
  • vleugje kaneel
  • vleugje vanille poeder
  • Smoothie laag:
  • een bevroren mango (of banaan)
  • een theelepel tarwegras poeder (optioneel)
  • een handvol bevroren bessen (ik gebruikte gemengde bessen)
  • een handvol verse spinazie
  • Net genoeg amandelmelk om de blender te laten draaien
  • Ik heb ook een probiotica capsule gebruikt (optioneel)

Instructions

  • In een pan meng je de havermout met een scheutje water en verwarm dit op middelhoog vuur. Zodra de havermout al het water heeft geabsorbeerd voeg je een scheutje amandelmelk toe en laat dit warm worden tot je een dikke pap hebt. Dit duurt ongeveer 5 minuten. Wees voorzichtig met de hoeveelheid water en melk. Je wilt namelijk een dikke havermout pap maken. Als de havermout bijna klaar is voeg je de kaneel en vanille poeder toe en roer je alles goed door. Zet opzij.
  • In een blender voeg je de bevroren mango, tarwegras poeder, een handvol bevroren bessen, handje verse spinazie en net genoeg amandelmelk toe om de blender z’n werk te kunnen laten doen. Net als bij de havermoutpap wil je een dikke smoothie maken dus wees ook nu weer voorzichtig met de hoeveel amandelmelk dat je toevoegt. Voeg op het laatst de probiotica toe als je dit gebruikt. Open de capsule zodat de poeder in de blender valt en gooi de capsule weg. Roer voorzichtig door met een lepel (bacteriën zijn gevoelig).
  • Serveer nu je ”Havermout Bessen Smoothie” in een kommetje of glas door steeds een laagje smoothie met een laagje havermout af te wisselen. Serveer en geniet direct.

 

Plaats een reactie

Recipe rating

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.