Your cart

+Recepten Lunch & Hoofdgerecht Salades

Geroosterde groenten kom met knoflook saus

Roasted veggie bowl with garlic sauce

Een salade dressing of saus kan elke maaltijd maken of breken. Er kan een enorme hoeveelheid suikers in winkel gekochte salade dressings zitten, en waarschijnlijk voegt de kok in je lievelingsrestaurant ook suiker toe aan je dressing. Toch heb je geen suiker nodig om een geweldige dressing te maken. Ook hoef je niet de verkeerde vetten te gebruiken om een dikke en romige saus of dressing te maken. En ja, gezond & lekker hebben de afgelopen jaren hier op The Green Creator al een uitstekend stelletje gevormd. Na het lezen van dit artikel, maakte ik deze geweldige kom met heerlijk geroosterde groenten en een gezonde dikke knoflooksaus. En laat me je één ding vertellen, de combinatie geroosterde groenten met knoflooksaus is hemels.

Roasted veggie bowl with garlic sauce

Print
clock clock icon cutlery cutlery icon flag flag icon folder folder icon instagram instagram icon pinterest pinterest icon facebook facebook icon print print icon squares squares icon heart heart icon heart solid heart solid icon
Roasted veggie bowl with garlic sauce

Geroosterde groenten kom met knoflooksaus

  • Author: The Green Creator
  • Yield: 2 porties 1x
  • Category: bowl, salade, avondeten, dinner, lunch
  • Cuisine: vegan, plantaardig, paleo, gezond

Description

Een heerlijke seizoensgebonden kom met geroosterde groenten, zoete aardappelen, spruitjes, quinoa en een makkelijke smeuïge knoflooksaus.


Ingredients

Scale
  • 1 kopje gekookte quinoa (ofwel gekookt in een groentebouillon of gewone gekookte quinoa gemengd met een eetlepel olijfolie en wat zout en peper)
  • een halve avocado per portie, in plakjes gesneden
  • 2 grote of 3 middelgrote zoete aardappelen, in blokjes gesneden
  • 250 gram spruitjes, gewassen en elk gehalveerd
  • een eetlepel olijfolie
  • Keltisch zeezout en peper
  • theelepel gedroogde oregano
  • een halve granaatappel
  • verse kruiden om te garneren
  • SAUS
  • een half kopje rauwe ongezouten en ongeroosterde cashewnoten, geweekt in water voor ongeveer 20 minuten, uitgelekt
  • twee teentjes verse knoflook
  • een eetlepel olijfolie
  • sap van een citroen
  • optioneel: Keltisch zee zout naar smaak

Instructions

  1. Als je eenmaal de zoete aardappelen en spruitjes hebt gewassen en door de helft hebt gesneden, meng je ze met de olijfolie, zout, peper en gedroogde oregano. Zorg dat alles goed bedekt is. Plaats dit in de oven op 180 graden voor ongeveer 25 minuten of tot ze mooi zacht en goudbruin zijn.
  2. Ondertussen bereid je de quinoa voor door de gekookte quinoa te mengen met een eetlepel olijfolie en wat zout en peper, of kook 1 kopje quinoa in groentebouillon. Plaats de quinoa op een bord, samen met de plakjes avocado. Voeg de geroosterde groenten toe zodra deze klaar zijn.
  3. Doe alle ingrediënten voor de knoflooksaus in een blender en mix tot een gladde massa. Als de saus te droog of te dik is voeg dan slechts een klein beetje water toe.
  4. Bestrooi met granaatappel, verse kruiden en serveer met de knoflooksaus.

photos by the green creator (c) (copyright)

You Might Also Like

2 Comments

Leave a Reply

Recipe rating

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Read previous post:
Tips for Boosting Your Immune System
8 Tips om je immuunsysteem een handje te helpen

Wanneer de dagen korter en kouder worden, is het heerlijk om van het seizoen te genieten. Heerlijke recepten met pompoen,...

Close