Your cart

+Recepten Lunch & Hoofdgerecht

Tuinbonen in tomaten kurkuma saus

Fava Beans in tomato turmeric sauce

~this article is not translated to Dutch yet~

 

I believe I ate fava beans the entire summer. Every day. Just cold with nothing added or prepared like in the recipe below. It doesn’t just look good, I can tell you that.
favabeans
Only after reading Dan Buettner’s book The Blue Zones you will probably realise how healthy these beans actually are. On the Greek island of Ikaria, a number of people live to be 100 years or older. And guess what? Sardinians eat a plant-based, bean rich diet consuming large quantities of dark red wine, barley and fava beans.

Health benefits

  • source of dietary fiber & protein
  • contains antioxidants, vitamins and minerals
  • good source of folate
  • contain vitamin K and vitamin A. (source)

 

According to a study published in 2010 in the “European Journal of Clinical  Nutrition,” overweight /obese persons following a calorie-controlled,  high in protein and high in fiber diet lost more weight than those on a standard high-carbohydrate and low in fat diet. Persons on the high-protein, high-fiber diet not only lost more body weight and total fat, but they also had a lower total cholesterol and LDL cholesterol levels. So with their combined protein and fiber content, fava beans can help with weight loss.

Tuinbonen in tomaten kurkuma saus
Write a review
Print
Ingredients
  1. Een kopje boekweit;
  2. Een ui;
  3. Zout en peper en wat kurkuma;
Voor de saus heb je nodig
  1. Twee (zoete) rode paprika's;
  2. Een tomaat;
  3. Een lepel kokosolie;
  4. Kruiden zoals peterselie;
  5. Citroen sap (halve citroen);
  6. Wat munt blaadjes;
  7. Appelazijn;
  8. Een teentje knoflook;
  9. Zout en peper;
Instructions
  1. Om te beginnen spoel je de boekweit met water af alvorens je deze kookt (een kopje boekweit op twee kopjes water).
  2. Kook de tuinbonen ondertussen in wat water.
  3. Snij de ui fijn.
  4. Om de saus te maken plaats je alle saus ingrediënten in een blender. Voeg wat olijfolie toe of appelazijn als dit nodig is of wellicht wat water als de blender moeite heeft met blenden.
  5. Wanneer de boekweit en tuinbonen klaar zijn met koken is het tijd om de ui te bakken in wat kokosolie totdat ze goudbruin zijn. Dan voeg je de tuinbonen (eerst afgieten natuurlijk) en boekweit erbij. Voeg wat meer kruiden en specerijen toe als je dat lekker vindt. In dit recept heb ikw at zout, peper en kurkuma gebruikt. Je kunt ook gember toevoegen.
  6. Vervolgens plaats je alles op een bord en bedek je de tuinbonen en boekweit met de saus. Enjoy!!
The Green Creator http://thegreencreator.nl/

You Might Also Like

3 Comments

  • Reply
    Patents guy
    oktober 10, 2013 at 1:30 pm

    Well, if you can eat them every day for a whole summer that must mean there’s enough versatility and variety in fava beans to create loads and loads of recipes — or that they’re just that delicious!

  • Reply
    Rebbeca
    september 23, 2014 at 5:23 pm

    Great website. Lots of helpful information here. I’m
    sending it to a few buddies ans also sharing in delicious. And naturally,
    thank you for your effort!

  • Leave a Reply

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

    Lees vorig bericht:
    Inca Energy Cookies
    Lucuma Energie Koekjes

    ~ dit artikel is nog niet in het Nederlands beschikbaar~ Besides breakfast, snacks on-the-go are one of my favorite foods...

    Sluiten