Your cart

+Recepten Lunch & Hoofdgerecht Ontbijt & Brunch Salades Snacks & Zoet

Rode Kool Sushi Burritos

Ga naar recept

In dit sushi recept gebruikte ik quinoa in plaats van witte rijst. En natuurlijk heb ik niets aan de quinoa toegevoegd, zoals suiker, om het plakkerig te maken. Het is allemaal gezond en natuurlijk. Zoals je gewend bent van mij, zal ik slechts van een paar ingrediënten gebruik maken voor dit recept. Voor je het weet staan deze rode kool sushi burritos op tafel.

red cabbage sushi rolls

Deze super eenvoudige en geweldige rode kool sushi burritos zijn waarschijnlijk de makkelijkste sushi wraps die je ooit zult maken.

Je denkt wellicht dat sushi te veel moeite en tijd kost om te maken, maar dit recept zal je laten zien dat dit echt niet altijd het geval hoeft te zijn. Sommigen blijven ver uit de buurt van het maken van eigen sushi, puur en alleen om het techniek van het rollen van de sushi, maar in dit recept zal ik de techniek achterwege laten en je zult zien dat deze burritos nog steeds heerlijk smaakt. Ook hoor ik mensen zeggen dat ze denken dat sushi altijd rauwe vis is en dat is ook echt niet het geval. Het woord sushi verwijst eigenlijk naar de in azijn gemaakte rijst. Je kunt elk ingrediënt voor je gezonde en lekkere sushi gebruiken. Ik koos voor rode kool.

red cabbage sushi rolls

Rode kool

Rode kool is waarschijnlijk één van de mooiste producten om mee te werken. Het is ook een ware beauty food, want het kan helpen bij het tegengaan van kraaienpootjes (dat een teken is dat je een hoge cortisol niveau kan hebben). Een hoge cortisol kan de huid sneller verouderen. Ook bevat rode kool vitamine C.

Dit recept is de perfecte manier om meer rode kool te introduceren in je dieet. Dit recept bevat verse, rauwe rode kool dat barst van de huid verfraaiende vitamine C en andere voedingsstoffen, ook maakt het je sushi lekker krokant. Vergeet de pompoenpitten niet in dit recept. Het zal deze wrap ook nog eens van zink voorzien.

Ok, laten we beginnen. Eerst maken we eigenlijk gewoon een salade en vervolgens wikkelen we het in nori. Het is echt zo simpel.

red cabbage sushi rolls

Rode Kool Sushi
 
Cook time
Total time
 
Een super eenvoudige gezonde manier om sushi te maken met quinoa, en slechts een paar andere ingrediënten.
Author:
Recipe type: sushi, salade
Cuisine: vegan, plantaardig, vegetarisch. gezond, sushi
Ingredients
  • 4 vellen nori
  • een half kopje quinoa
  • een kopje water
  • een handje pompoenpitten
  • rode kool (half)
  • 2 eetlepels tamari
Instructions
  1. Kook de quinoa in kokend water gedurende 15 minuten. Laat afkoelen gedurende 10 minuten (niet langer, want koude sushi werkt niet en als de sushi te warm zullen de nori vellen smelten).
  2. Zodra de quinoa is afgekoeld voeg je de tamari, rode kool en pompoenpitten toe.
  3. Leg ongeveer twee tot drie eetlepels op een nori vel en rol.
  4. Na het rollen kun je wat water op het eidne van de vel doen zodat de nori zal blijven plakken en niet open zal springen.
  5. Rol, snijd en serveer
  6. Voel je vrij om specerijen of kruiden toe te voegen aan de rode kool salade.

photos by the green creator (c) (copyright)

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

Rate this recipe:  

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lees vorig bericht:
Mind Over Medicine
Boekreview: meer brein, minder medicijn

Enkele jaren geleden trok het boek ''Meer brein, minder medicijn'' van Dr. Lissa Rankin mijn aandacht. Ik ben altijd zeer...

Sluiten