Your cart

+Recepten Lunch & Hoofdgerecht Salades

Radijs salade

chickpeas salad

Zomer en zon doen me denken aan een frisse salade met knapperige radijsjes. Radijsjes geven een salade namelijk direct veel smaak en een lekkere bite.  Deze salade is erg makkelijk om te maken en smaakt verrukkelijk. Als lunch, diner of snack…je kunt alle kanten op met deze frisse radijs salade.

Je hebt echt geen zak sla nodig om een heerlijke gezonde salade te maken. Snijd de radijsjes in dunne plakjes en je hebt de basis voor een heerlijke salade.

Deze salade is overigens de perfecte manier om van de rauwe variant van radijsjes te genieten. Als je nog nooit rauwe radijs hebt gegeten zul je de heerlijke milde natuurlijke scherpe smaak vast kunnen waarderen. In combinatie met wat zoetere ingrediënten zoals de rode paprika is dit een heerlijke salade.

radish salad

Detox salade?

Ja, je lichaam ontgiften gaat niet alleen maar over vasten en sappen. Als je je lichaam wilt ontgiften dan is de radijs namelijk top! De radijs is ontzettend effectief in het afbreken van slijm in het lichaam, dat simpelweg het resultaat is van een teveel aan zware bewerkte dierlijke producten. Ook reinigen ze de lever, helpen je spijsvertering een handje en zitten vol met vitamine C en goede vezels. Radijzen bevatten ook veel water, dus ze zullen je wel aardig vullen, maar van nauwelijks calorieën voorzien. Ideaal dus om te combineren met heerlijke natuurlijke eiwitten zoals de kikkererwten. Er wordt gezegd dat het regelmatig eten van radijzen helpt om infecties te voorkomen, zoals griep en verkoudheid.

In de Chinese geneeskunde wordt de radijs gebruikt om de spijsvertering te helpen, om slijm in het lichaam af te laten breken, hoofdpijn te verminderen en om keelontsteking te genezen. 

Heerlijk, hydraterend, koel en knapperig. Wat wil je nog meer van een salade op een warme dag?

Radijs salade
 
Een heerlijke lichte zomerse detox salade met radijs en kikkererwten.
Author:
Recipe type: salade
Cuisine: gezond plantaardig / vegan/ vegetarisch
Ingredients
  • 1 rode paprika, in blokjes gesneden
  • 1 lente uitje
  • 6 radijsjes, in dunne schijfjes gesneden
  • halve komkommer in slierten gesneden (kan makkelijk met een aardappelmesje)
  • 2 eetlepels pompoenzaden
  • halve limoen
  • snufje Keltisch zeezout
  • een kommetje (ongeveer 100 gram) kikkererwten
  • snufje verse bieslook
Instructions
  1. Snijd alle ingrediënten in kleine stukjes of slierten.
  2. In een grote kom, combineer je alle ingrediënten.
  3. Hussel goed met het zout.
  4. Dek de kom af en koel voor ongeveer 30 minuten voordat je de salade kunt serveren. Het smaakt beter als de smaken de gelegenheid hebben om in te trekken.
  5. Serveer op een bord en sprenkel de salade met wat verse bieslook.
Nutrition Information
Serving size: 1

photos and text by the green creator (c) (copyright)

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply
    irene
    juli 21, 2015 at 9:00 am

    Ziet er heerlijk uit!!! Liefs irene

  • Leave a Reply

    Rate this recipe:  

    Lees vorig bericht:
    Wortel Gember Kurkuma Sap

    Hoewel de zomer een beetje vreemd is de laatste tijd (extreem warme dagen en dan weer voorjaarstemperaturen), hou ik toch...

    Sluiten