Your cart

+Recepten Ontbijt & Brunch Smoothies, Juices & Drinks Snacks & Zoet

Post Work Out Super Smoothie

Er zijn slechts een paar dingen op de wereld die het volgende gevoel kunnen overtreffen. Een vroege training in de ochtend (bij voorkeur cardio zonder ontbijt vooraf oftewel ‘fasted cardio’) gevolgd door een warme douche en vervolgens terug naar bed met een smoothie. Een smoothie die niet alleen geweldig smaakt, maar je ook volledig zal opladen.

Wat  is de beste Post Workout Smoothie?

Helaas moet ik je teleurstellen. Er bestaat niet zoiets als een perfecte post workout smoothie. We zijn allemaal verschillend en daarom is de ultieme post workout smoothie een fabeltje. Er zijn wel een aantal ingrediënten en enkele feiten die ons allemaal (mits gezond) ten goede zullen komen na een training. Maar nogmaals, het kan zijn dat je meer dan dit nodig hebt. Sommige mensen die een snelle stofwisseling hebben of aan de magere kant zijn kunnen wellicht een   eiwit poeder toe voegen in deze smoothie. Ik persoonlijk gebruik nooit een proteïne poeder, maar als je mijn mening niet deelt, voeg dan gerust wat (rauwe biologische) proteïne poeder toe.

Voor een Post Work Out Super Smoothie (een flink glas) heb je het volgende nodig : 

  •  500 ml vers kokoswater
  • 2 tot 3 rijpe bananen (bevroren is ook prima)
  • 4 dadels (zonder pit)
  • een snufje kaneel
  • een snufje vanille
  • een theelepel chia zaden
  • een theelepel hempseeds

Deze smoothie is de perfecte basis vol met koolhydraten (dadels / bananen), eiwitten (hennepzaad), essentiële vetzuren (chia zaden) en elektrolyten (kokoswater).

Voel je vrij om wat ijzer toe te voegen aan deze smoothie zoals een handje spinazie of boerenkool. Liefst met wat extra vitamine C (zoals citroensap) voor een betere absorptie.

Blend, serveer in een groot glas, voetjes omhoog en geniet!

green_kiss

photos by the green creator (c) (copyright)

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply
    nathalie
    september 28, 2014 at 2:41 pm

    Lijkt me ergg zoet en niet nodig zo zoet. Persoonlijk zou ik er 1 dadel in doen of 1 banaan anders schiet je bloedsuikerspiegel mega snel omhoog en daarna krijg je een inkakker en dat wil je niet!

  • Leave a Reply

    Lees vorig bericht:
    Inspiratie | BeBio

    Willemijn en Liselotte vormen samen het succesvolle duo achter de website BeBio. Bijna 15 jaar geleden leerden ze elkaar kennen...

    Sluiten