Your cart

Filosofie

Mijn recepten zijn heerlijk, eenvoudig en gericht op het voeden van het lichaam. De recepten die ik deel op The Green Creator zijn:

plantaardig
bomvol groenten & bonen #BonenZijnSexy
geen
vlees/eieren/zuivel (geheel vegan)
geen geraffineerde suikers
bijna altijd glutenvrij
bieden de flexibiliteit voor degenen die dit nodig hebben
✓ mijn recepten bevatten vaak weinig tot geen olie en zout (dit zijn optionele ingrediënten)

Ik deel ook recepten die niet whole food plant-based (gezond plantaardig) zijn. Dit zijn recepten die ”gewoon” vegan zijn, maar die bijvoorbeeld veel meer vetten (zoals noten of olie), fruit suikers (zoals dadels) of zout bevatten. Dit heet balans. Iets van 80/20…. of 80/10. Het is maar net waar ik behoefte aan hebt. Strikt gezond plantaardig eten kan voor stress zorgen en je belemmeren in je leven (denk aan reizen en sociale gelegenheden) en je hier erg druk om maken is alles behalve gezond. Ik zeg altijd: het moet wel leuk en vegan blijven 😉

Gezond vegan eten hoeft niet ingewikkeld te zijn; eigenlijk is het precies het tegenovergestelde. Het is simpelweg het eten van echte voeding in de meest natuurlijke staat, eenvoudiger dan dit wordt het niet.

How to make the best Açaí Bowl

Het voedsel dat we eten bepaalt niet alleen hoe we eruit zien, maar ook hoe we ons voelen en hoe we denken. Mijn filosofie komt voort uit mijn verlangen om te laten zien hoe makkelijk, lekker, voedzaam en betaalbaar het is om plantaardig te eten.

The Green Creator levensstijl is echter ook meer dan voeding alleen. Zeer belangrijke thema’s van The Green Creator levensstijl zijn stress management, beweging, gezonde en positieve relaties met anderen, goed slapen, voldoende drinken en het hebben van werk dat je gelukkig maakt.

profile picture TGC

Mijn filosofie

  1. Back-to-basics. Eet echte voeding, dat je terug naar de bron kunt traceren. Voedingsmiddelen zonder verpakking zijn goed. Kook met producten die moeten worden voorbereid, gewassen en gesneden.
  2. Plantaardig. Wetenschappelijk onderzoek heeft duidelijk de vele voordelen aangetoond voor de gezondheid wanneer we een dieet volgen rijk aan plantaardige voedingsmiddelen, zoals fruit, groenten, noten, zaden, granen, peulvruchten en bonen.
  3. Rust en drink. Hydratatie en slaap zijn absoluut prioriteit nummer één. Zonder goede hydratatie en zonder genoeg slaap kan ons lichaam niet functioneren en goed herstellen. Een gebrek aan energie, hoofdpijn, een groter risico op ziekten en een gebrek aan concentratie zijn slechts een paar voorbeelden wanneer we te weinig slapen en/of drinken. 
  4. Hoe langer de houdbaarheid, hoe korter je leven. Als je bepaalde ingrediënten niet kunt uitspreken/herkennen, eet het niet. Ga liever voor producten zonder voedingsetiket en maak een maaltijd helemaal zelf zonder pakjes en zakjes.
  5. Beweeg! Voeding gaat niet alleen over het tellen van calorieën, eiwitten, vetten of vezels. Eten gaat over ons lichaam en ons lichaam is gemaakt om te bewegen. Al eet je het beste dieet ter wereld, dan zal je dit niet optimaal gezond maken als je nooit beweegt. Probeer elke dag minimaal 10.000 stappen te maken, in mijn opinie is dit het minimale wat je kunt doen om te bewegen. 
  6. Darmgezondheid. Gelukkige darmen staan gelijk aan een gelukkig lichaam. Zorg voor de darmen is mijn absolute prioriteit.
  7. Geest. Ik heb het keer op keer gezien. We eten op de juiste manier, bewegen, supplementen, drinken genoeg water, rusten … en toch voelen we ons moe en ziek. Ik vind een gelukkig en gezond verstand net zo belangrijk als het voedsel dat we eten.

 

 

 

2 Comments

  • Reply
    Elsje Parsons Massyn
    juli 23, 2015 at 11:52 am

    I like your website – hope you also care about animals and the environment but I don’t see it in your description of who you are.

  • Leave a Reply