Your cart

+Recepten Lunch & Hoofdgerecht Salades

Linzen met gegrilde uien en paprika salade

Ga naar recept

Wanneer je denkt echt geen tijd te hebben om een gezonde maaltijd te maken, dan is dit heerlijke recept met linzen, gegrilde uien en paprika echt iets voor jou. Als je de boekweit vooraf kookt (wat echt een aanrader is) dan is deze maaltijd zo klaar. Ik kook altijd een flinke portie boekweit voor de hele week. Ideaal voor deze linzen met gegrilde uien en paprika salade.

Ondanks dat het lijkt alsof ik continu in de keuken sta, zijn mijn dagen soms bomvol met andere activiteiten die geen pan of mes vereisen. Ik geniet van elke minuut, maar na een drukke dag sta ik echt niet uren in de keuken voor mezelf te koken.  Dit soort maaltijden zijn dan een uitkomst. Snel, vullend, gezond en klaar in minder dan 15 minuten.

Het ziet er misschien raar uit (qua kleur) om boekweit met linzen te combineren, maar de combinatie van koolhydraten en eiwitten zorgen dat dit een vullende maaltijd is. De dressing met onder andere limoen en koriander maakt dit een heerlijke maaltijd.

Als je dit recept gaat proberen, zou ik dat heel graag willen weten. Laat een reactie achter hieronder, beoordeel het recept of tag je foto #thegreencreator op Instagram.

Lunch bowl with roasted onions and paprika

 

Linzen met gegrilde uien en paprika salade
 
Prep time
Total time
 
Een snelle en vullende maaltijd van linzen met geroosterde uien, paprika en koriander.
Author:
Recipe type: lunch, avondeten, maaltijd
Cuisine: vegan, vegetarisch, plantaardig, clean, gezond
Serves: 2
Ingredients
  • vijf eetlepels gekookte boekweit
  • een glazen pot biologische linzen (ongeveer 250 gram)
  • een ui
  • teentje knoflook
  • drie rode punt paprika's
  • halve limoen
  • snufje Keltisch zeezout
  • eetlepel olijfolie
  • theelepel kokosolie
  • koriander zo veel je wilt
Instructions
  1. Snijd de uien, knoflook en paprika in stukjes en bak/gril dit met een theelepel kokosolie op hoog vuur zodat ze mooi glazig zijn. Meestal begin ik eerst met de uien en voeg ik daarna de paprika toe en pas als laatste de knoflook. Dit kan ongeveer 5 minuten duren, afhankelijk van de pan die je gebruikt.
  2. In een aparte schaal roer ik de boekweit en linzen samen met de olijfolie, zout, en limoen. Ook voeg ik de linzen toe. Als ik geen tijd heb of geen linzen heb voorbereid gebruik ik linzen uit een pot (biologisch) en spoel ik deze eerst goed af onder koud water.
  3. Voeg daarna ook de warme ingrediënten toe. Roer goed door met de verse koriander.

photos and text by the green creator (c) (copyright)

You Might Also Like

4 Comments

  • Reply
    Anja
    augustus 4, 2015 at 6:53 pm

    Het was heeeerlijk! 🙂

  • Reply
    Annemiek
    oktober 29, 2015 at 12:18 pm

    5 eetlepels boekweit. Bedoel je gekookte of ongekookte?

    • Reply
      Bianca
      oktober 29, 2015 at 3:33 pm

      Hi Annemiek, ik bedoel de gekookte boekweit 🙂

    Leave a Reply

    Rate this recipe:  

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

    Lees vorig bericht:
    the green creator apple
    Wat te eten voor gezond haar

    Laten we het eens over gezond haar hebben. Vandaag deel ik mijn tips met je hoe je gezond, sterk en...

    Sluiten