Your cart

+Blog Inspiratie & Geluk

Inspiratie | Angela Willemse

Angela Willemse

Angela Willemse is het brein achter het blog Great Body & Skin. De 31e jarige model heeft een Master of Science op zak en is model. Want ja, na 16 jaar internationaal modellen werk is het lastig stoppen, toch? Ze heeft besloten al haar modellen tips en kennis met ons gewone volk te delen op haar blog. En met klanten als Viktor & Rolf, Nivea, Escada, Elle en Glamour weet ze wel hoe je mooi en gezond voor de dag kunt komen. Gezondheid staat daarbij voor Angela voorop, zowel op fysiek als mentaal gebied. Op haar blog Great Body & Skin komen onderwerpen aan bod zoals voeding, sport, huidverzorging en psychologie. Gezond zijn en blijven, zowel op fysiek als mentaal vlak, zijn de key points van haar artikelen en de boodschap die ze uitdraagt.

Ik merkte dat er veel behoefte was aan no-nonsense gezondheidsinformatie. Daarnaast keren vrouwen zich steeds meer tegen conventies wat betreft schoonheidsidealen. Ze willen niet meer horen hoe ze bikini-ready worden; ze trekken nu gewoon een bikini aan en zijn klaar, voelen zich happy met wie ze zijn. Een super ontwikkeling, waar ik met mijn blog aan bijdraag door de boodschap die ik vrouwen meegeef en de informatie die ik overbreng. Ik denk dat dat het succes is achter mijn blog.

angela great body & skin

Wat is het eerste wat je in de ochtend doet?

Social media checken en ondertussen eten en een paar grote glazen water drinken.

Hoe ziet een gemiddelde dag eruit?

Als ik een shoot heb sta ik vroeg op. Ik eet even rustig op de bank met een kop thee terwijl ik mijn mail en Facebook check op mijn telefoon. Daarna fris ik me op, kleed me aan en kan lekker make-uploos de deur uit.

Op dagen dat ik geen shoot heb slaap ik wat langer uit en ontbijt ik in bed met mijn laptop op schoot. Ik check mijn mail en Facebook, deel een artikel op social media en fris me dan op. Meestal ga ik daarna naar de sportschool en vervolgens naar een koffietentje om te werken aan mijn blog of een freelance opdracht.

Ik probeer niet te rigide met voeding bezig te zijn, maar met gezond verstand en relaxed te eten.

Vooral dat laatste is het laatste jaar erg belangrijk voor mij geworden. Ik merkte namelijk dat ik te streng was voor mezelf en me teveel bezig hield met eventuele risico’s van bepaalde voedingsmiddelen. Dat werden op een gegeven moment steeds meer voedingsmiddelen, waardoor eten steeds minder leuk werd voor mijzelf. Dat moest dus anders.

Gebalanceerd, gevarieerd en relaxed betekent voor mij in het algemeen niet teveel, maar zeker ook niet te weinig, af en toe een visje, af en toe rood vlees, voldoende groenten, gezonde vetten en zo weinig mogelijk bewerkt of uit pakjes. Snoepen doe ik eigenlijk niet, of tellen rozijntjes mee? In het weekend neem ik weleens een gebakje, koffie met een flinke toef slagroom of ik eet wat nootjes mee. Héél af en toe lepel ik een halve bak Ben & Jerry’s weg. Helaas moet ik wel uitkijken met wat ik eet, omdat ik heel snel last krijg van mijn darmen. Dit merk ik vooral erg met melkproducten.

Angela Willemse

Je bent prachtig zwanger. Vertel! Hoe is dat? Wat doe (eet) je anders?

Dank je wel! Zwanger zijn is heel gek en leuk; we moeten vaak erg lachen om de reacties van ons zoontje wanneer we spelletjes met hem spelen. Blijkbaar heeft hij net zulke sterke spiertjes als mama, want hij houdt flink huis, daar in mijn buik.

Verder voel ik mij goed. Tot aan de 6e maand heb ik zonder enig probleem nog flink kunnen squatten, bootcampen, bodypumpen en aan krachttraining kunnen doen. Nu is de verweking helaas beter te merken, waardoor een blessure die ik in januari tijdens het squatten opliep op is gaan spelen. Ik heb qua sport flink gas moeten terugnemen. Dat vind ik ontzettend jammer, ik mis het echt, maar troost me met de gedachte dat ik straks weer lekker het krachthonk in mag duiken en mijn hardloopschoenen weer kan ombinden.

Qua voeding heb ik gedurende 2 weken gehad dat ik het maar moeilijk weg kreeg, vooral warme groenten. Dit heeft met je hormoonhuishouding te maken, met name met het HCG-hormoon dat welig tiert aan het begin van een zwangerschap.

Ik heb toen een knijper op mijn neus gezet en ben gaan proppen, om ’s avonds als een voor mijn gevoel vetgemest varkentje op bed te rollen. Gelukkig ben ik daardoor mooi op gewicht gebleven; ik wilde pertinent voorkomen dat ik af zou vallen tijdens de zwangerschap.

Wat enigszins is veranderd is dat ik nu zorg dat ik appelstroop heb gekocht, extra veel water drink (noodzakelijk voor het transporteren van voedingsstoffen naar de baby) en de standaardproducten die zwangeren beter niet kunnen eten vermijd. Als aanvulling slik ik multivitaminen voor zwangeren.

Wat eet jij op een gemiddelde dag? Indien jij 3x per dag eet, wat is je mening over gezond snacken?

Die is altijd anders, maar dit is wat ik vandaag at (ik was druk en kon tussendoor niet eten):

Ontbijt: 3 rijstwafels met jam en appelstroop en kipfilet met avocado.

Snack: walnoten

Lunch: grote kom geitenyoghurt met muesli, walnoten en lijnzaad

Snack: zakje rozijnen

Diner: Thaise roerbakgroenten met runderreepjes, atjar en boekweitnoodles, saus van amandelpasta met Tamarisaus

Snack: appel

Als model willen we natuurlijk de beste tips van je weten om er goed uit te zien. Kun je enkele gouden tips met ons delen?

Dè gouden tips zijn veel water drinken, voldoende slapen, stress vermijden, veel lachen en gelukkig zijn. Verder doen een BB- of CC-cream, een rozige blush en lipstick en goed gekapt haar in no-time wonderen voor je uitstraling.

Eet je geraffineerde suikers?

Ja, ik eet suiker als in bewerkte suikers en koolhydraten. Voor beiden ben ik niet bang. Ik zie ze ook zeker niet als de schuldigen van de obesitasepidemie; daarvoor kun je niet een voedingsmiddel of macronutriënt verantwoordelijk houden. Koolhydraten heb ik nodig en mijn baby in aanmaak ook. Wel zoek ik zoveel mogelijk koolhydraten op waar mijn lichaam lang energie van krijgt en haal ik mijn koolhydraten uit bronnen die naast de suikers ook nog andere voedingsstoffen leveren. Dat is dan ook de reden dat ik bijvoorbeeld een stuk fruit boven een liga verkies. Maar af en toe een liga, mèt bewerkte suikers waar mijn lichaam qua voedingswaarde totaal niets aan heeft, sta ik niet afwijzend tegenover. Ook hier geldt weer dat balance de key is en dat komt zo’n beetje neer op de 80-20%-regel (die bij mij overigens vaker 90-10% is): 80% wat ik in mijn mond stop vind ik verantwoord en gezond, de rest stop ik puur voor het genot in mijn mond. Dat moet kunnen en vind ik een gezonde mind-set. Daarnaast is het voor mij belangrijk om dit te doen, omdat ik niet te rigide met voeding om wil gaan.

Wat is je lievelingsrecept/gerecht?

Zonder meer Thaise gado gado, maar dan op mijn manier.

Hoe blijf je gemotiveerd om te sporten en gezond te eten?

Ik blijf op dit moment gemotiveerd om aandacht te besteden aan mijn voeding door de baby. Ik wil hem het beste geven en houd daarom rekening met mijn eet- en beweegpatroon. Daarbuiten is er eigenlijk geen sprake van motivatie. Althans; geen extrinsieke. It all comes naturally. Het gezond eten en sporten kost me geen moeite en zitten er zo in gebakken. Dat verander je niet zomaar en zodoende heb ik geen problemen met motivatie verliezen. Ik houd bijvoorbeeld erg van sport; mijn hele leven heeft in het teken gestaan van sporten. Zelfs onze vakanties vroeger waren sportief, van zeilen, bergwandelen en surfen tot skiën en kanoën.

Hoe combineer je je sociale leven met een gezond leven?

Vroeger kon ik nog weleens onrustig worden van uit eten gaan, maar daar heb ik nu totaal geen problemen meer mee. Ik vind het belangrijk om sociaal mee te kunnen doen en kan op gepaste momenten mijn gezonde levensstijl even op de achtergrond zetten. Zo drink ik niet-zwanger gerust een wijntje mee en eet mee van de snackbar als er wat wordt opgehaald. Een ‘vast’ sportmomentje skippen vanwege een tussenkomende sociale aangelegenheid vind ik ook geen probleem.

Heb je tips aan lezers die graag hun hart willen volgen, maar niet weten hoe. Wat zijn je tips?

Lastig … het kan heel eng zijn om je verstand naar de achtergrond te schuiven en te luisteren naar je gevoel. Hoe meer verantwoording je hebt, hoe groter het risico vaak is dat je neemt.

Daarom kan ik iedereen aanraden om vooral je dromen waar proberen te maken wanneer je nog jong bent en minder verantwoordelijkheden hebt. Neem het ervan, nu gaat het nog zoveel makkelijker. Het zou zonde zijn als je het nooit geprobeerd hebt en het er nooit meer van komt.

 

​photo credits (c) Minke Kroeze​ & ELLE

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lees vorig bericht:
Waar vind je calcium?

Zoveel mensen zijn bezorgd of ze wel genoeg calcium uit hun voeding halen wanneer ze besluiten om (meer) plantaardig te...

Sluiten