Your cart

Groene Recepten Ontbijt & Brunch Smoothies, Juices & Drinks

Havermout x Smoothie

Oatmeal meets Smoothie

Een echte eerste wereld probleem dezer dagen is: wil ik een havermout papje of een smoothie voor het ontbijt? Maar hey, waarom niet allebei? Havermout x Smoothie.

Het is best lastig voor mij om me voor te stellen hoe ik at voor ik overschakelde naar deze plantaardige levensstijl met een overvloed aan fruit, groenten, noten, zaden, bonen en peulvruchten. Wat ik me wel goed kan herinneren is dat ik best veel brood at en hoewel ik nooit de diagnose glutenallergie kreeg (of erop getest ben) weet ik maar al te goed wat gluten met me deden. Het verpeste mijn figuur, huid en mijn darmen vonden gluten ook alles behalve fijn. Ik voelde me zo veel beter zonder gluten dat ik moeilijk kon zeggen dat ik mijn dagelijkse boterham nou echt miste. Er waren zoveel alternatieven. Tegenwoordig is mijn dieet stukken veelzijdiger en dit ontbijt recept is slechts een voorbeeld daarvan. Dit recept kan overigens gemakkelijk door als gezonde traktatie of dessert, maar ik houd dit liever helemaal voor mezelf in de ochtend als ontbijtje.

Heb jij ooit een smoothie gemengd met havermoutpap of ga jij dit recept proberen? Laat het me dan weten in de reacties hieronder of tag je foto met #thegreencreator op Instagram! Ik zie graag je creaties terug. 

Oatmeal meets Smoothie

Havermout x Smoothie
 
Prep time
Cook time
Total time
 
Een eerste wereld probleem: maak ik havermout of een smoothie voor het ontbijt? Maar hey, waarom niet allebei? Deze '' Havermout x Smoothie '' recept is een heerlijk ontbijt, maar kan ook gemakkelijk door als een lekkere traktatie / dessert.
Author:
Recipe type: smoothie, ontbijt, snack,
Cuisine: vegan, veganistisch suiker vrij, gezond, zuivel vrij, glutenvrij
Serves: 2
Ingredients
  • Havermout laag:
  • 4-5 eetlepels havermout
  • een scheutje water (net genoeg om de havermout te bedekken)
  • een scheutje amandelmelk
  • vleugje kaneel
  • vleugje vanille poeder
  • Smoothie laag:
  • een bevroren mango (of banaan)
  • een theelepel tarwegras poeder (optioneel)
  • een handvol bevroren bessen (ik gebruikte gemengde bessen)
  • een handvol verse spinazie
  • Net genoeg amandelmelk om de blender te laten draaien
  • Ik heb ook een probiotica capsule gebruikt (optioneel)
Instructions
  1. In een pan meng je de havermout met een scheutje water en verwarm dit op middelhoog vuur. Zodra de havermout al het water heeft geabsorbeerd voeg je een scheutje amandelmelk toe en laat dit warm worden tot je een dikke pap hebt. Dit duurt ongeveer 5 minuten bij elkaar. Wees voorzichtig met de hoeveelheid water en melk. Je wilt namelijk een dikke havermout pap maken. Als de havermout bijna klaar is voeg je de kaneel en vanille poeder toe en roer je alles goed door. Zet opzij.
  2. In een blender gooi je de bevroren mango, tarwegras poeder, een handvol bevroren bessen, handje verse spinazie en net genoeg amandelmelk om de blender z'n werk te kunnen laten doen. Net als bij de havermoutpap wil je een dikke smoothie maken dus wees ook nu weer voorzichtig met de hoeveel amandelmelk dat je toevoegt. Voeg op het laatst de probiotica toe als je dit gebruikt. Open de capsule zodat de poeder in de blender valt en gooi de capsule weg. Roer voorzichtig door met een lepel (bacteriën zijn gevoelig).
  3. Serveer nu je ''Havermout x Smoothie'' in een kommetje of glas door steeds een laagje smoothie met een laagje havermout af te wisselen. Serveer en geniet direct.

 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

Rate this recipe:  

Lees vorig bericht:
Loving Lately #3
Favorietjes #3

Ik roep mezelf uit tot een health nerd met deze Zara sleutelhanger. Ik bedoel groenten en dankbaarheid op een sleutelhanger?...

Sluiten