Your cart

+Recepten Ontbijt & Brunch Smoothies, Juices & Drinks

Havermout Bessen Smoothie

Oatmeal meets Smoothie

Een eerste wereld probleem dezer dagen is: wil ik een havermout papje of een smoothie voor het ontbijt? Maar hey, waarom niet allebei? Havermout bessen smoothie.

Een plantaardige levensstijl met een overvloed aan fruit, groenten, noten, zaden, bonen en peulvruchten is alles behalve saai. Er is zo veel lekkers om van genieten. Dit recept is daar een voorbeeld van. Zo makkelijk en zo heerlijk. En stiekem ook best wel mooi om te zien, vind je niet? Ik weet niet of dit ook lekker is met een echt groene smoothie, maar dit recept met bessen was heerlijk! Zo lekker dat het makkelijk ook een snack of dessert kan zijn, maar ik geniet hier toch het meest van als ontbijtje.

Heb jij ooit een smoothie gemengd met havermoutpap of ga jij dit recept proberen? Laat het me dan weten in de reacties hieronder of tag je foto met #thegreencreator op Instagram! Ik zie graag je creaties terug. 

Oatmeal meets Smoothie

Havermout Bessen Smoothie
 
Prep time
Cook time
Total time
 
Het beste van beiden: havermout en een smoothie. Dit ''Havermout Bessen Smoothie'' recept is heerlijk als ontbijt, maar kan ook gemakkelijk door als een lekkere traktatie / dessert.
Author:
Recipe type: smoothie, ontbijt, snack,
Cuisine: vegan, veganistisch, plantaardig, zuivel vrij
Serves: 2
Ingredients
  • Havermout laag:
  • 4-5 eetlepels havermout
  • een scheutje water (net genoeg om de havermout te bedekken)
  • een scheutje amandelmelk
  • vleugje kaneel
  • vleugje vanille poeder
  • Smoothie laag:
  • een bevroren mango (of banaan)
  • een theelepel tarwegras poeder (optioneel)
  • een handvol bevroren bessen (ik gebruikte gemengde bessen)
  • een handvol verse spinazie
  • Net genoeg amandelmelk om de blender te laten draaien
  • Ik heb ook een probiotica capsule gebruikt (optioneel)
Instructions
  1. In een pan meng je de havermout met een scheutje water en verwarm dit op middelhoog vuur. Zodra de havermout al het water heeft geabsorbeerd voeg je een scheutje amandelmelk toe en laat dit warm worden tot je een dikke pap hebt. Dit duurt ongeveer 5 minuten bij elkaar. Wees voorzichtig met de hoeveelheid water en melk. Je wilt namelijk een dikke havermout pap maken. Als de havermout bijna klaar is voeg je de kaneel en vanille poeder toe en roer je alles goed door. Zet opzij.
  2. In een blender gooi je de bevroren mango, tarwegras poeder, een handvol bevroren bessen, handje verse spinazie en net genoeg amandelmelk om de blender z'n werk te kunnen laten doen. Net als bij de havermoutpap wil je een dikke smoothie maken dus wees ook nu weer voorzichtig met de hoeveel amandelmelk dat je toevoegt. Voeg op het laatst de probiotica toe als je dit gebruikt. Open de capsule zodat de poeder in de blender valt en gooi de capsule weg. Roer voorzichtig door met een lepel (bacteriën zijn gevoelig).
  3. Serveer nu je ''Havermout x Smoothie'' in een kommetje of glas door steeds een laagje smoothie met een laagje havermout af te wisselen. Serveer en geniet direct.

 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

Rate this recipe:  

Lees vorig bericht:
Loving Lately #3
Favorietjes #3

Ik roep mezelf uit tot een health nerd met deze Zara sleutelhanger. Ik bedoel groenten en dankbaarheid op een sleutelhanger?...

Sluiten