Your cart

+Recepten Lunch & Hoofdgerecht Salades

Gevulde pompoen met kikkererwten salade

Pumpkin stuffed Chickpeas salad

Misschien moet ik dit voor me houden, maar ik ben eigenlijk best lui in de keuken. Ik begon The Green Creator om te laten zien dat gezond eten eenvoudig en niet tijdrovend is. Als ik het kan, kan jij het dus ook.  En natuurlijk ben ik steeds gekker geworden op koken, maar ik denk dat het echt niet nodig is om dagelijks urenlang in de keuken te staan om gezond te kunnen eten. Ik maakte deze gevulde pompoen met kikkererwten salade, niet alleen omdat ik gek ben op pompoen, maar ook omdat ik het heerlijk vind om volgens de seizoenen te eten. Ik had die dag echter ook trek in een salade. Dus toen de pompoen eenmaal uit de oven kwam besloot ik om de pompoenpuree eruit te schrapen, de puree met mijn salade te mengen en het in de pompoen te serveren. Het resultaat was een levendig gekleurde herfst recept dat ik die week nog drie keer maakte.

Pumpkin stuffed Chickpeas salad

Ik heb deze gevulde pompoen met kikkererwten salade ook voor vrienden als bijgerecht gemaakt en ze dachten echt dat het me enorm veel tijd had gekost om dit te maken en oh … heerlijk dat ze het vonden! Het kostte echter nauwelijks tijd en moeite om dit te maken en het resultaat is top. Dit recept is zo makkelijk, zo heerlijk en lekker feestelijk.

Gevulde pompoen met kikkererwten salade:

✔️ vol met vezels
✔️ verzadigend
✔️ vol met kalium (goed na een zware training)
✔️ krokant
✔️ makkelijk
✔️ feestelijk
✔️ romig en zwaarder wanneer warm geserveerd
✔️ smaakt zoals een ”eiersalade” en is minder zwaar wanneer koud geserveerd

Pumpkin stuffed Chickpeas salad

Gevulde pompoen met kikkererwten salade
 
Prep time
Cook time
Total time
 
Dit is de makkelijkste gevulde pompoen met kikkererwten salade ooit! Heerlijk, makkelijk, vullend en feestelijk. De herfst smaakte nog nooit zo lekker!
Author:
Recipe type: veganistsich, bijgerecht, lunch, avondeten, lunch, starter
Cuisine: vegan, gezond, suikervrij, glutenvrij, zuivelvrij, herfst, najaar,
Serves: 2
Ingredients
  • 250 gram gekookte kikkererwten (wanneer uit een glas goed afspoelen)
  • een paar eetlepels granaatappel pitjes
  • 4-5 eetlepels peterselie, fijngehakt
  • een kleine pompoen
  • een eetlepel hennepzaden
  • een teentje knoflook, fijngehakt
  • peper en zout naar smaak
  • een eetlepel appel azijn en/of sap van een citroen
  • een theelepel gedroogde basilicum
Instructions
  1. Was de pompoen en snijd het vervolgens in tweeën. Schep de zaden eruit en plaats (de binnenkant naar beneden geplaatst) in een voorverwarmde oven. Op 180 ℃ rooster je de pompoen voor ongeveer 20 minuten (afhankelijk van je oven). Wanneer de buitenkant donkerder wordt (donker oranje) is de pompoen wel klaar. Ondertussen kook of spoel je je kikkererwten af en combineer je dit met de andere ingrediënten in een kom.
  2. Als de pompoen klaar is laat je het even afkoelen. Schraap vervolgens de puree uit de binnenkant eruit (niet alles). Als je te veel eruit schraapt zul je namelijk de salade niet makkelijk in de pompoen kunnen serveren. De buitenkant is dan namelijk te dun en zal scheuren. Meng de salade met de pompoen stukjes / puree en serveer in de pompoen.
Notes
Als je een te grote pompoen gebruikt dan zal de buitenkant sneller scheuren en dan wordt het dus lastiger om deze salade in de pompoen te serveren.

 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

Rate this recipe:  

Lees vorig bericht:
Is Vitamin K2 the next hottest supplement to take?
Is vitamine K2 de nieuwste supplementen hype?

Afgelopen week kwam het onderwerp anti veroudering en supplementen ter sprake op de Nederlandse televisie. Ik vind dat voeding altijd onze...

Sluiten