Your cart

+Recepten Lunch & Hoofdgerecht Salades

Geroosterde groenten kom met knoflook saus

Ga naar recept
Roasted veggie bowl with garlic sauce

Een salade dressing of saus kan elke maaltijd maken of breken. Er kan een enorme hoeveelheid suikers in winkel gekochte salade dressings zitten, en waarschijnlijk voegt de kok in je lievelingsrestaurant ook suiker toe aan je dressing. Toch heb je geen suiker nodig om een geweldige dressing te maken. Ook hoef je niet de verkeerde vetten te gebruiken om een dikke en romige saus of dressing te maken. En ja, gezond & lekker hebben de afgelopen jaren hier op The Green Creator al een uitstekend stelletje gevormd. Na het lezen van dit artikel, maakte ik deze geweldige kom met heerlijk geroosterde groenten en een gezonde dikke knoflooksaus. En laat me je één ding vertellen, de combinatie geroosterde groenten met knoflooksaus is hemels.

Roasted veggie bowl with garlic sauce

Geroosterde groenten kom met knoflooksaus
 
Een heerlijke seizoensgebonden kom met geroosterde groenten, zoete aardappelen, spruitjes, quinoa en een makkelijke smeuïge knoflooksaus.
Author:
Recipe type: bowl, salade, avondeten, dinner, lunch
Cuisine: vegan, plantaardig, paleo, gezond
Serves: 2 porties
Ingredients
  • 1 kopje gekookte quinoa (ofwel gekookt in een groentebouillon of gewone gekookte quinoa gemengd met een eetlepel olijfolie en wat zout en peper)
  • een halve avocado per portie, in plakjes gesneden
  • 2 grote of 3 middelgrote zoete aardappelen, in blokjes gesneden
  • 250 gram spruitjes, gewassen en elk gehalveerd
  • een eetlepel olijfolie
  • Keltisch zeezout en peper
  • theelepel gedroogde oregano
  • een halve granaatappel
  • verse kruiden om te garneren
  • SAUS
  • een half kopje rauwe ongezouten en ongeroosterde cashewnoten, geweekt in water voor ongeveer 20 minuten, uitgelekt
  • twee teentjes verse knoflook
  • een eetlepel olijfolie
  • sap van een citroen
  • optioneel: Keltisch zee zout naar smaak
Instructions
  1. Als je eenmaal de zoete aardappelen en spruitjes hebt gewassen en door de helft hebt gesneden, meng je ze met de olijfolie, zout, peper en gedroogde oregano. Zorg dat alles goed bedekt is. Plaats dit in de oven op 180 graden voor ongeveer 25 minuten of tot ze mooi zacht en goudbruin zijn.
  2. Ondertussen bereid je de quinoa voor door de gekookte quinoa te mengen met een eetlepel olijfolie en wat zout en peper, of kook 1 kopje quinoa in groentebouillon. Plaats de quinoa op een bord, samen met de plakjes avocado. Voeg de geroosterde groenten toe zodra deze klaar zijn.
  3. Doe alle ingrediënten voor de knoflooksaus in een blender en mix tot een gladde massa. Als de saus te droog of te dik is voeg dan slechts een klein beetje water toe.
  4. Bestrooi met granaatappel, verse kruiden en serveer met de knoflooksaus.

photos by the green creator (c) (copyright)

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply
    Jessica | Arty Farty Life
    oktober 10, 2017 at 11:04 am

    Oh lala! Dat ziet er goed uit! Ga ik snel een maken en proeven.
    Mag ik je mijn eigen vegan knoflooksaus aanraden? Die is bijna niet te onderscheiden van het ‘eggie’:
    http://www.artyfartylife.com/super-vegan-knoflooksaus-recept

    Thanks voor de inspi!

    • Reply
      Bianca
      oktober 10, 2017 at 11:30 am

      Hi Jessica,

      Ja heerlijk hè! Oh dat ga ik zeker even checken, thanks!

      Groetjes,
      Bianca

    Leave a Reply

    Rate this recipe:  

    Lees vorig bericht:
    Are you putting your life on hold?
    Zet jij je leven in de wacht?

    Zet jij je leven in de wacht door je gewicht? Denk je dat je pas blij (gelukkiger) zult zijn wanneer...

    Sluiten