Your cart

+Blog Advies

Ei-vervangers voor veganisten

vegan egg replacer

In een aantal van mijn recepten gebruik ik veganistischeei-vervangers”. Het klinkt speciaal, maar dat is het niet. Plantaardige recepten vereisen vaak een ”eivervanger”, meestal in (gebakken) zoete gerechten om ze te kunnen binden’. Ik denk dat bananen, naast chia zaden, de meest populaire ei vervanger is voor veganisten.

Maar wat als je niet van bananen houdt?

Gelukkig zijn er nog genoeg andere opties.

Hier zijn de veganistische eivervangers waaruit je kunt kiezen, elke optie vervangt één ei.

  •      1 eetlepel gemalen lijnzaad + 3 eetlepels gefilterd water
  •      1/4 cup geprakte banaan (rijp)
  •      1/4 kopje zoete aardappel puree
  •      1/4 kopje pompoenpuree
  •      1 eetlepel gemalen chia zaad + 3 eetlepels gefilterd water
  •      1 eetlepel psyllium + 3 eetlepels gefilterd water
  •      1/4 cup appelmoes
  •      1/4 cup gepureerde pruimen
  •      1/4 kopje tofu, gemengd zacht
  •      1/4 kop niet-zuivel yoghurt

Ik vind het heerlijk om bananen in cakes te gebruiken om te binden, maar ook de puddingachtige structuur van chia zaden zijn prima om te gebruiken. Wat is jouw favoriet?

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lees vorig bericht:
Green smoothie without greens
Groene smoothie zonder groen

Hoe start je het nieuwe jaar gezond? Inderdaad, met een groene smoothie. Deze winter heb ik elke dag kiwi's gegeten....

Sluiten